Kebun dalam air didalam rumah sendiri

Salam ukhwah, salam jumaat semua. Minggu ini saya terlampau sibuk sampai takde mase nak buat entri.. Petang ini ada free sikit, jadi saya nak share tentang akuarium Aquascape saya dirumah. Asyik cerita aquasacpe je kan, tapi takde pun tunjuk tank sendiri.. hehehe...ok buat masa sekarang saya baru ada 1 akuarium aquascape  " low tech " atau dengan kata mudah, aquascape yang tidak memerlukan penjagaan yang rapi dan teliti, pokok-pokok nya mudah di jaga, mudah ditanam, mudah membesar. Dan lagi satu lagi aquarium masih dalam pembikinan. Kira nya akuarium "low tech" ini sebagai tapak semaian untuk projek aquascape saya yang seterusnya la.

Tapi yang sebenar nya, ini lah tank dimana saya belajar bermain aquascape. Banyak perkara yang saya "try dan error". Dan banyak juga pokok yang silih berganti didalam akuarium ini. Banyak benda-benda yang saya gunakan untuk tank ini menggunakan DIY yang saya belajar buat. Jadi nanti saya akan buat satu entri tentang apakah setup yang telah saya lakukan untuk tank ini. Tunggu ya..

Gambar ini diambil pada bulan Disember 2013 . Jadi untuk setup terbaru 2014, ada pokok yang telah ditambah dan ada pokok yang telah mati.  Jadi saya bagi preview dulu, 2 keping gambar untuk tatapan anda semua.

bagaimana nak buat setup aquascape dirumah kos yang paling murah
Aquascape : kebun dalam air

Aquascape tank malaysia setup low tech, belajar DIY aquascape
Aquascaping : kebun dalam air

9 Comments for "Kebun dalam air didalam rumah sendiri"

Menarik ni MC.. klu penat2 balik kerja, mmg syok juga merenung taman dlm aquarium mcm tu.. tenang je... Salam Jumaat MC.. :)

Menarik... :-)
Pss: sy dh jwb persoalan anda...

menariknya.. mcm main game.. kecik comel je.. hehehe..

Cantikkkknye....letak dlm rumah memg cntik tp kalo sy nih memg ranap.la dikerjakan anak anak

Pakai Substrate apa tu??

TOP 8 MONTHLY POPULAR POSTS

Back To Top