5 Sebab Kenapa Pilih Kerjaya Jururawat

Rujukan Panduan kerjaya jururawat
5 sebab kenapa pilih kerjaya jururawat

Jururawat membangunkan dan melaksanakan pelan penjagaan dan bekerjasama dengan pesakit, keluarga pesakit, dan lain-lain professional penjagaan kesihatan. Jururawat membantu menyelaraskan penjagaan pesakit yang dilaksanakan oleh ahli-ahli pasukan penjagaan kesihatan seperti terapi fizikal, pengamal perubatan, pekerja sosial, dan pakar diet. Jururawat sering bertindak sebagai peguam bela pesakit. Itu sebahagian dari tugas umum seorang jururawat.

Kerjaya jururawat juga mempunyai kelebihan yang tersendiri. Disini disenaraikan beberapa kelebihan kerjaya sebagai jururawat:

1. Jururawat disifatkan profesion yang mulia kerana ia membantu mereka yang memerlukan.

2. Peluang pekerjaan sebagai jururawat lebih terjamin berbanding bidang-bidang lain. Kerjaya ini menerima gaji permulaan yang lumayan, termasuk pelbagai elaun dan insentif.

3. Jururawat juga berpeluang untuk melanjutkan pengajian ke peringkat ijazah sehingga ke doktor falsafah. Malah, bilangan jururawat negara ini yang berkhidmat di luar negara adalah tinggi.

4. Profession kejururawatan mempunyai nilai pasaran yang tinggi dan mempunyai prospek yang sangat cerah, bukan sahaja di negara kita, malah di negara-negara luar seperti di Timur Tengah yang amat bersedia untuk menerima jururawat dari negara ini untuk bertugas di negara mereka dengan gaji yang lumayan.

5. Pasaran kerja yang sentiasa ada. Tidak seperti profesion lain, kerjaya jururawat sangat diperlukan sepanjang masa. Mereka boleh bertugas sama ada di rumah pesakit, bekerja di klinik kesihatan, hospital swasta atau hospital kerajaan. Jika anda terpaksa berpindah ke tempat baru mengikut keluarga anda sekalipun, anda akan dengan mudahnya mendapatkan kerja di tempat baru tersebut.

Saya tambah lagi 2 kelebihan kerjaya jururawat.


6. Kerjaya yang selamat walaupun ketika dilanda kemelesetan ekonomi atau konflik politik di sesebuah negara. Anda tak perlu risau kena buang kerja.

7. Anda boleh pilih bidang pengkhususan yang anda mahu apabila bekerja sebagai jururawat. Misalnya, anda nak jadi jururawat specialist pathologist yang hanya merawat penyakit berkaitan tisu dan darah. Terdapat banyak bidang pengkhususan dalam kerjaya jururawat, anda pasti tidak bosan dengan profession ini.

Anda ingin mendapatkan segala info selanjutnya tentang kerjaya JURURAWAT? Mari Saya bongkarkan Rahsia Sebenar Bagaimana Anda atau Sesiapa Sahaja Boleh Mula Bekerja Sebagai JURURAWAT Dengan Mudah Tanpa Menggunakan Kabel!

“Rahsia ini adalah panduan sebenar yang ditulis oleh seorang
penjawat awam,  saudara Ikhwan Muslimin yang bertugas dalam Kementerian Kesihatan Malaysia sendiri! 

100% dijamin, 

terbaik di Malaysia!” 

Jangan risau, jaminan wang dikembalikan 100% jika anda rasa ianya tidak berbaloi.
 Jadi...Apa tunggu lagi.

Klik Link Dibawah untuk mengetahui dengan lebih lanjut

4 Comments for "5 Sebab Kenapa Pilih Kerjaya Jururawat"

panduan yg bagus kepada yg sedang tercari2 ...

Betul setuju jururawat sentiasa diperlukan.. doktor pun tidak boleh berkerja sendirian tanpa jururawat..
Salam kenal juga :D

tabik pada jururawat! terus berani dan sabar jela ya dgn karenah pesakit. jgn masam3 selalu ^^ senyum

Setuju... 5 sebab ini sangat kukuh... terima kasih admin kerana sudi berkongsi...

TOP 8 MONTHLY POPULAR POSTS

Back To Top