Fitnah Insiden Pesawat MAS MH370

Pagi tadi time sarapan pagi, saya terdengar berita tentang Insiden Pesawat milik MAS MH 370 dari Kuala Lumpur ke Beijing yang dilaporkan hilang. Nak cari info masa tu saya tengah betul-betul sibuk menguruskan hal keluarga. Petang tadi baru berkesempatan mengikuti kes terbabit.Dari pukul 10 pagi sampai 3 petang macam-macam cerita saya dengar, itu baru cerita dari mulut ke mulut, belum cerita dalam laman sosial lagi, bila sampai je kat rumah terus saya buka tv dan buat carian google tentang berita sebenarnya.

Sepatutnya sebagai manusia yang bertanggungjawab, kita tidak sepatutnya menyebarkan sebarang spekulasi yang tidak benar, sekarang ini menjadi satu trend pula dengan menyebarkan berita di laman sosial seperti facebook, twitter, instagram dan sebagainya.Sekurang-kurangnya fikirkan apa perasaan saudara mara yang terlibat, jika mereka membaca fitnah tersebut, Jika perkara tersebut terjadi kepada anda, apa reaksi perasaan anda..?? atau anda seorang yang tiada punya perasaan..??

Hingga ke saat entri ini buat, pesawat terbabit masih belum lagi dijumpai, Oleh yang demikian, Marilah kita sama-sama berdoa yang terbaik, walaupun mereka bukan kenalan atau saudara mara kita.

#PrayForMH370
#pray4MH370
Tag : Berita
4 Comments for "Fitnah Insiden Pesawat MAS MH370"

Assalamualaikum dan salam singgah ahad...sama2lah kita berdoa semoga semua penumpang dan anak kapal pesawat Mas MH370 terselamat dan usaha mencari dipermudahkan olehNya..

Marilah kita sama berdoa yg terbaik buat mereka semua... aamiin...

jaga mata..jaga mulut..sekarang jaga jari!

bila orang tak ada fakta yang cukup maka mereka akan mula membuat kesimpulan sendiri bagi menyedapkan cerita mereka...

Regards,
-Strider-

TOP 8 MONTHLY POPULAR POSTS

Back To Top